Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2018 20:34 - ДА БЪДЕ ХЛЯБЪТ БЯЛ
Автор: avangardi Категория: Изкуство   
Прочетен: 4941 Коментари: 10 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да бъде хлябът бял – не е достатъчно.
Да имаме коли – не е достатъчно.
И жилища да имаме – не е достатъчно.
И светлина да имаме – не е достатъчно.
Да имаме пари – не е достатъчно.
И почести да имаме – не е достатъчно.

Достатъчно е да не се срамуваш от думите си вчерашни.
Достатъчно – ако не съжаляваш за днешнити дела.
Достатъчно е да умреш без страх, че угояваш червеи.
Достатъчно – ако спокойно казваш „не“ и „да“.
Достатъчно е, ако можем да гледаме децата си в очите.
Достатъчно е, ако вярваш макар, че недостатъчно постигнал си мечтите.
на земните си дни –
защото, запомни :
да бъде хлябът бял – не е достатъчно.

Стефан Цанев

 

 

image

 


http://www.danieltroev.com/2014/09/%D1%81%D1%82%D0%B5%D1%84%D0%B0%D0%BD-%D1%86%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D0%B2-%D0%B4%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%B4%D0%B5-%D1%85%D0%BB%D1%8F%D0%B1%D1%8A%D1%82-%D0%B1%D1%8F%D0%BB.html





Тагове:   Стефан Цанев,


Гласувай:
26



1. nedovolen - Какъвто и да е хляба, щом се продава и ...
27.05.2018 17:24
Какъвто и да е хляба, щом се продава и го купуваме, да ни е яко дупето.
А, Джо винаги е върховен!
:)))
цитирай
2. katan - Това ми хареса най-много:
28.05.2018 11:50
"Достатъчно е, ако можем да гледаме децата си в очите."

Поздрави, Илче!
Прегръдка.
цитирай
3. donchevav - Малко му трябва на човек, за да се ...
28.05.2018 16:57
Малко му трябва на човек, за да се почувства добре - но определено това, хлябът да е бял, не е достатъчно. Лъскавият начин на живот - изискана храна, скъпи дрехи и коли, вили и къщи, пари и слава - удовлетворява суетата, но не носи смисъл, не задоволява човешките ни потребности от добра дума, приятелски жест, трогваща сърцето постъпка.
Да живееш честно, да гледаш другите без страх в очите, да можеш да казваш своята истина - това е предостатъчно за един човек. Много хубаво го е казал Ст. Цанев. Обичам поезията му - някога се продаваше изпод рафта, почти апокрифно:)))

Заглъхва всичко. Сам съм. И под мене
земята тръпне черна, топла, гола.
Аз вслушвам се в спокойното ѝ дишане.
И падам на колене.
И се моля.

Земя, ти имаш хляб и гроб за всички.
"Молитва" /1956/

Прегръдка, Или! Слънце и радост в последните майски дни!
цитирай
4. avangardi - Здравей, nedovolen!
28.05.2018 18:36
nedovolen написа:
Какъвто и да е хляба, щом се продава и го купуваме, да ни е яко дупето.
А, Джо винаги е върховен!
:)))

Да беше бял хляба на всички, а то не е така. Да купуваме само бял хляб, не е достатъчно. Говорим за белия хляб в душата ни:)
Поздрави!
цитирай
5. avangardi - Благодаря, Кати!
28.05.2018 18:45
katan написа:
"Това ми хареса най-много:Достатъчно е, ако можем да гледаме децата си в очите."

Поздрави, Илче!
Прегръдка.

Цялото стихотворение ми харесва, няма една излишна дума. Но ти си права, най-важното е да погледнем в очите детски!
Честит празника Свети Дух. Пожелавам ти прекрасна нова седмица!
цитирай
6. avangardi - Благодаря, Вени!
28.05.2018 18:51
donchevav написа:
Малко му трябва на човек, за да се почувства добре - но определено това, хлябът да е бял, не е достатъчно. Лъскавият начин на живот - изискана храна, скъпи дрехи и коли, вили и къщи, пари и слава - удовлетворява суетата, но не носи смисъл, не задоволява човешките ни потребности от добра дума, приятелски жест, трогваща сърцето постъпка.
Да живееш честно, да гледаш другите без страх в очите, да можеш да казваш своята истина - това е предостатъчно за един човек. Много хубаво го е казал Ст. Цанев. Обичам поезията му - някога се продаваше изпод рафта, почти апокрифно:)))

Заглъхва всичко. Сам съм. И под мене
земята тръпне черна, топла, гола.
Аз вслушвам се в спокойното ѝ дишане.
И падам на колене.
И се моля.

Земя, ти имаш хляб и гроб за всички.
"Молитва" /1956/

Прегръдка, Или! Слънце и радост в последните майски дни!

С радост посрещам твоите думи:) Съгласна с твоите разсъждения!
МОЛИТВА

Над нивите безшумно пада здрача.
Заглъхва всичко. Сам съм. И тревите.
Аз идвам тука тайно да изплача
гнева и болката си, и лъжите.
Наивен бях. И вярвах много.
На всеки срещнат вярвах. Нищо.
Обичах ги. И лъжеха ме много.
И много ми е болно. Нищо.

Земя, ти имаш хляб и гроб за всички.
Към всички си еднакво мила:
треви и хора, зверове и птици…
Земя, дари ме с твойта сила –
да мога да обичам всички хора,
да вдъхна чест на подлеците,
герои от еснафите да сторя
и скромни люде – от глупците.
Земя, дари ме с малко сила –
да мога да повалям всеки,
забравил, че е сукал твое мляко
и е дошъл по твоите пътеки…

Заглъхва всичко. Сам съм. И под мене
земята тръпне черна, топла, гола.
Аз вслушвам се в спокойното `и дишане.
И падам на колени.
И се моля.

Земя, ти имаш хляб и гроб за всички.
1956

Прегръдки и честит празника Свети Дух. Пожелавам ти прекрасна нова седмица!
цитирай
7. zaw12929 - Най важното е обичта към хората и любовта към Бог!
29.05.2018 01:59
Песента е чудесна, стихът не съвсем, а поета наш съселянин много често слага омраза и злоба отпред. Лични впечатления ме отвращават и в стхът му не се утвърждава възпитателното поведение, защото му липсва, като практика.
Най важното е обичта към хората и любовта към Бог!
Любовта към Бог е решаваща- с нея и добротата е налице и всичко останало.
Православни християни сме, а какви по точно са западняците "висококултурни либерали, джендъри..Запада са нехристияни ( протестанти) спирам до тук...
цитирай
8. avangardi - Здравей, zaw12929!
29.05.2018 10:18
zaw12929 написа:
Песента е чудесна, стихът не съвсем, а поета наш съселянин много често слага омраза и злоба отпред. Лични впечатления ме отвращават и в стхът му не се утвърждава възпитателното поведение, защото му липсва, като практика.
Най важното е обичта към хората и любовта към Бог!
Любовта към Бог е решаваща- с нея и добротата е налице и всичко останало.
Православни християни сме, а какви по точно са западняците "висококултурни либерали, джендъри..Запада са нехристияни ( протестанти) спирам до тук...

Стихът е важен за мен. Не познавам лично автора.
Да, прав си, че най важното е обичта към хората и любовта към Бог!
Поздрави!
цитирай
9. nedovolen - 4
29.05.2018 20:25
Благодаря, авангарди!
Или аз не разбирам, или в стиха за душевен хляб не се говори. Той е нива нагоре.
И, не уместно да се слага обичта към хората преди Бога.
Бог се люби, може да обичаш каквото искаш.
Не лично, а правилно Е.
:)))
цитирай
10. avangardi - Благодаря, nedovolen!
30.05.2018 20:05
nedovolen написа:
Благодаря, авангарди!
Или аз не разбирам, или в стиха за душевен хляб не се говори. Той е нива нагоре.
И, не уместно да се слага обичта към хората преди Бога.
Бог се люби, може да обичаш каквото искаш.
Не лично, а правилно Е.
:)))

Да, прав си, че най важното е обичта към хората и любовта към Бог!
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: avangardi
Категория: Изкуство
Прочетен: 8304428
Постинги: 1978
Коментари: 10400
Гласове: 95671
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031